Kenapa Aku Berblogging?


Merayau-rayau melihat, membaca dan memerhati penulisan-penulisan para bloggers di blog masing-masing kadang-kadang membuat aku tertanya-tanya pada diri sendiri. Kenapa aku berblog? Apa tujuan sebenarnya? Sekadar nak mencarut-carut? Ingin meluahkan perasaan marah, geram atau benci? Atau sekadar ingin mengutuk individu, persatuan atau apa-apa pertubuhan yang tidak selari dengan fikiranku?

Setelah meneliti dan mengkaji, baru aku putuskan bahawa aku berblog hanya sekadar untuk berkongsi rasa, idea dan apa sahaja ilmu yang boleh dikongsikan? Mencarut? Maki? Menghamburkan amarah, geram dan benci? Tidak sama sekali. Biarlah orang lain tapi bukan aku. Aku tetap dengan cara aku.

Apakah aku mencari populariti? Mahu mengumpul pengikut setia? Rasanya pun tidak. Tapi aku bangga andainya ada yang sudi mengikuti penulisanku. Mahu melawat dan membaca penulisanku yang tidak seberapa.

Bagaimana dengan anda? Apa tujuan anda berblog? Tepuk dada tanyalah diri masing-masing….
Blogger Templates

Blogger Templates

6 comments:

ISZA said...

sama juga dengan tuan blog ni.. cuma tambahanyer adalah proses pembelajaran dan pengajaran di blog saya.. maklumlah.. CIKGU..

jemput join contest: http://chekguisza.blogspot.com/2010/02/blog-post.html

:)

jemmy76 said...

terima kasih kerana cikgu sudi singgah dan komen.

Abd Rahim said...

Gua plak minat menulis, kemudian anti plak ngan penjenayah nie...digabungkan dua elemen nie lahirlah blogger Mr Kamikaze...

Unknown said...

Baguslah jika berniat baik... But, remember to always stay focus and on-track. Kadang2 boleh tergelincir juga di dunia blogging ni ;D

Meh la singgah my blog: http://www.makiko-saba.blogspot.com/

jemmy76 said...

thanx for sharing your opinion here...

Aini Naz said...

sajer suker2~~luahkn prasaan la kot..

Post a Comment

Followers