Kisah 3.2 (Secret Admirer)


Biasalah beb, tengah sibuk-sibuk depa duk layan bebudak junior tu ada la aku ternampak seorang awek nak kata cun tu takdelah biasa jer. Kulit hitam manis tapi nampak sungguh menawan. Macam biasalah dah start minat plak kat awek ni hehehe. Padahal masa tu aku pun tengah layan geng-geng thrashmetal. layan lagu Silentdeath, Braindeath, Cromok dan macam lagi la. (Konon brutal la hehehe) Pakaian pun dah tak skema lagi. Aku dah mula pakai rugged, seluar jeans dengan baju hitam ada cover album Before the Sunrise kumpulan Silentdeath. Pastu baju Cromok Forever in Time la dan macam-macam lagi.. Maklumlah tengah brutal tapi jiwang hehehe. Malah dah bertekad kononnya tak main la ada awek-awek ni. Tapi bila terpandang ajer seorang budak junior ni macam dah suka pulak.

So, macam biasa la jejaka pemalu + pendiam tapi perasan (eh perasan ker aku) macam aku ni fikir jugak apa alternatif dan bagaimana caranya untuk aku berkenalan dengan budak ni. Nak cakap direct jer, confirm aku tak berani la. Aci potong jari ayam pun aku tak berani punya! Setelah berfikir semasak-masaknya serta mendapat sokongan dan inspirasi dari room-mate aku maka dengan senekadnya aku mengambil keputusan untuk meluahkan juga perasaan hatiku.Tapi korang jangan gelak pulak dgn cara kuno aku ni. Ada ke aku pi tulis surat macam bercinta zaman sekolah rendah hahaha.

So caranya aku karangkanlah sepucuk surat tanpa menyatakan siapa nama aku, guna nama samaran sahaja. Pastu tak bagitau nombor bilik mana cuma tulis nama blok tempat aku stay dalam surat itu. Surat yang aku tulis bukannya panjang berjela-jela Cuma penuh dengan ayat jiwang karat yang memuji kecantikannya dan meluahkan perasaan betapa aku terlalu minat kat dia setelah terpandang dirinya buat kali pertama. Inikah yang dikatakan cinta pandang pertama?

Tanpa memikirkan apakah response dari budak perempuan itu, setelah memerhatikan keadaan sekeliling yang selamat, maka aku pun meletakkan surat cinta karangan budak darjah 5 Anggur tersebut ke dalam mailbox dia di pejabat kolej. Nama penuh si dia pun aku tak berapa tau sangat cuma main letak ajer la nama dia yang aku agak-agak betul la kot? Itupun setelah aku bertanya dengan room-mate aku, hehehe. Selepas 2-3 hari menanti, masih tiada respon dari si dia. Iyerlah secara logiknya macamana dia nak respon sebab mungkin dia pun tidak tahu siapa yang menghantar dan kemungkinan besar surat itu tidak sampai ke tangannya kot? Walau apa pun aku tetap menunggu dan menunggu tanpa berbuat sesuatu apa pun lantas menjaga reputasi diriku yang pemalu + pendiam itu.

Tapi adakala hatiku tidak tertahan setiap kali terserempak dengan dia semasa nak pergi ke kafe atau pun dalam perjalanan nak pergi kuliah. Jantung aku bagaikan nak tercabut dan berdegup kencang setiap kali terpandang matanya. Aku menjad begitu pemalu sehingga aku hanya mampu untuk seketika lantas aku hanya mampu memandang lantai. Isyk punya la dasyat sampai macam tu sekali aku jadi tidak keruan.

Akhirnya cinta aku ni pun tetap menjadi cinta yang terpendam a.k.a cinta syok sendiri lagi. Tak tahulah nak buat macam mana dah orang pemalu + pendiam + penakut macam aku ni memang la susah kan? Lagipun masa tu aku ni bukannya bersedia sangat untuk bercinta ni. Entah la kan?

Namun setiap kali terserempak dengan wajah itu di mana-mana sahaja di sekitar UPM, aku masih menjadi tidak keruan. Walaupun aku pasti yang dia tidak mungkin akan menjadi milikku, tetapi jauh di sudut hati aku menyimpan satu impian. Sama ada tercapai atau tidak, biarlah takdir yang menentukan...


...Impian Bersambung...


0 comments:

Post a Comment

Followers