Kisah 3.3 (Cinta Pertama I)

Dah nasib aku yang pemalu + pendiam + penakut + perasan (erk perasan ker?) ni kalau suka kat sesorang tu, aku hanya pendamkan sahaja sekadar jadi cinta syok sendiri. Jadi dengan budak junior yang aku minat sampai tahap berdebar-debar jantung sampai nak terkeluar dari rongga toraks ketika terserempak tu lama-lama aku simpan dan pendamkan sahaja sehingga menjadi perkasam. So dah abis kisah tu aku pun masih lagi solo molo macam Hans Solo dalam cerita Star Wars tu. Tapi Hans Solo tu hensem lagi dari aku sebab aku ni muka pun macam muka stok pecah stor je. Erk merepek apa pulak aku kali ni?


Maka bermulah kisah cinta pertama aku yang sebenarnya kot? Kisah ini ialah antara aku dengan seorang budak bernama M ajerlah ok? Ini kan standard dalam kisah-kisah luahan rasa guna satu huruf sahaja sebagai pengganti nama.

Semasa aku bercuti selepas tamat pengajian matrikulasi tu, sempat jugak aku meluangkan masa yang ada dengan berkerja di sebuah kilang di tempat kelahiran aku. Kilang membuat beehoon tu hehehe. Gaji dapat ler dalam RM300 sebulan. Kira ok la zaman tu kot. Cukup la nak makan sorang-sorang. Isi minyak motorsikal sedikit. Masa tu minyak petrol lagi murah dari harga air mineral. Sekarang jangan cerita la. Harga minyak ajer dah boleh buat kita naik minyak... So, masa kerja tu, standard la kat kilang mesti ada bebudak perempuan punya. Tetapi macam biasa la, aku ni tak berani nak usha. Sekadar memerhati dari jauh ajer.

Aku kan jejaka pemalu di abad ini. Sudah tentu kalau aku ni jantan buaya dan muka tak tahu malu dah lama aku mengurat semua awek-awek yang ada tu termasuk dengan M sekali. Kadang-kadang sambil tekun buat kerja, mata aku pun tekun menyelinap mencuri pandang ke arah awek-awek yang tekun membuat kerja masing-masing. Nasib baiklah mencuri pandang tidak dikategorikan sebagai kesalahan dalam jenayah mencuri. Kalau tidak, agaknya dah berapa kali aku akan didakwa kerana mencuri pandang anak dara orang! Malah bukan aku seorang malah banyak lagi lelaki lain yang bermata keranjang akan memenuhi penjara di Malaysia kerana kesalahan mencuri pandang...

...Erkk alamak... apakah aduhai... sambung lagi...

0 comments:

Post a Comment

Followers