Kisah 4.1 (Cinta Syok Sendiri?)

Ada pun berlalu la sudah kisah cinta pertamaku itu ibarat digantung tidak bertali. Memutuskan cinta tanpa memberitahu secara terus-terang. Kejam ke sengal? Ataupun sebab kebiolan aku sendiri kan? Dah la tak berapa ready nak bercinta, lepas tu cinta pun ala-ala ekspres rakyat je. Well diam tak diam dah masuk tahun ke-2 aku study. Kalau tengok member-member pun ramai dah bercouple. Aku? Memang standard la jejaka tak berapa macho, pemalu, pendiam dan serius macam aku ni bukan senang nak memikat orang. Dah ler rupa tak seiras dengan Abdul Malek Noor, jejaka rebutan Malaya ketika itu. So dipendekkan cerita memang solo molo Hans Solo ajelah!

Kemudian penyakit lama aku dah datang balik. Nak tau penyakit apa? Alaaa korang ni buat-buat tak tau pulak. Bukan ke aku ni terkenal dengan cinta syok sendiri atau cinta terpendam. Inilah identiti aku beb. Jangan meluat plak, dah jadi tabiat aku tapi bukan buang tebiat.

Dalam duk tengah sibuk study kononnya tapi sambil main-main tu aku tetap seperti kanak-kanak riang yang lain, selalu menghabiskan masa lapang dengan mengumpul setem (serius memang aku banyak main-main masa ambik degree). Tiap-tiap semester ada sahaja subjek yang lingkup atau paling tidak pun dapat D. Isyk-isyk nasib baiklah mak dan ayah aku tak tau. Kalaulah mereka tau, buatnya depa kecik hati kat aku tak pasal-pasal aku dah termasuk dalam kategori anak tak kenang budi!

So masa tu ada la jugak aku ternampak seorang budak course lain tapi sama fakulti dengan aku yang dikenali SZ. Kadang-kadang ada ketikanya dia ambik subjek sama dgn aku. Suka betul aku tengok dia pakai tudung labuh, nampak sopan, ayu dan bibir dia mak eh, sungguh aku berkenan sekali. Tak ku sangka yang aku telah terjatuh cinta pada pandangan pertama dengan bibir si dia hehehe. Entah apa-apa entah.

Apapun muka dia memang cute. Tapi oleh kerana nak mengekalkan status jantan pemalu + pendiam + suka jatuh cinta dalam diam aku ni, maka aku tidak sama sekali berniat nak pi approach ke atau kawasan yang sewaktu dengannya. Just perati dari jauh je. Tapi ada jugak seorang coursemate aku yang sama macam aku suka perhati dan suka tengok bibir budak perempuan ni. Tak disangka pulak kawan aku pun suka jugak tengok bibir budak cute tu. Entah apa-apa la kitaorang ni kan? Gonjol jer lebih!


Saat berganti saat, minit berganti minit, jam berganti jamban, opss jam, hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, seluar jeans aku aje yang tak basuh sebulan hehehe. Taklah melawak je. Walaupun rock tapi seluar basuh seminggu sekali beb! Dah melalut kisah seluar pulak. Nak dijadikan cerita, (punya panjang karangan baru nak mula cerita, agak-agak korang berapa markah kalau korang jadi cikgu BM nak kasik kat karangan aku ni?) Dalam pada duk perhati dari jauh sahaja tu sampai pulak masanya untuk aku menjalani latihan praktikal. Mulanya aku memohon untuk praktikal di negeri kelahiranku tetapi terpaksa dibatalkan pada saat-saat akhir kerana kilang tersebut telah menutup operasinya. Punyalah sedih.

Oleh kerana itu, aku tiada pilihan lain terpaksa memohon untuk menjalani latihan praktikal di sebuah kilang yang terletak di Bangi seperti yang telah diarahkan oleh pensyarahku dan syukur Alhamdulilah permohonanku diterima. Tetapi yang kelakarnya pulak, kami beramai-beramai menjalani latihan praktikal di tempat yang sama seperti rombongan Cik Kiah. Kalau tidak silap, adalah dalam 20 orang. Sikit punya meriah latihan praktikal tu. So, first day praktikal aku dengan motor kapcai kesayanganku membonceng member aku sekali terus menuju ke kilang tersebut. La, eh sikit punya ramai org baru ku sedar dalam ramai-ramai tu terselit jugak awek yang aku minat kat bibirnya. Isyk-isyk ni yang makin bersemangat nak menjalani praktikal hehehe. Agak-agaknya apa yang berlaku seterusnya?

...Seterusnya ialah bersambung lagi hehehehe..

0 comments:

Post a Comment

Followers